مرجع مقالات انواع آرد و بررسي ويژگي هاي انها مرجع مقالات انواع آرد و بررسي ويژگي هاي انها .

مرجع مقالات انواع آرد و بررسي ويژگي هاي انها

طرز تهيه كتلت آرد نخودچي

كتلت خريد آرد نخود يا اين كه شامي از غذاهاي پُرسي هستند. اين غذاي لذيذ و پرطرفدار، مزه يه خرده چرب و گوشتي دارااست و با گوشت، سيب‌زميني، تخم مرغ و پياز تهيه ميشود و معمولاً بدون برنج و با نان سرو مي‌گردد. مي‌قدرت آن را به‌تيتر غذاي آماده، غذاي مسافرت يا اين كه ساندويچ نيز مصرف كرد. انواع كتلت با گوشت چرخ‌گرديدهٔ گوسفند و گوساله، مرغ، ماهي يا اين كه حبوبات تهيه و تنظيم مي شود. سيب زميني رنده‌گرديده، گوشت چرخ كرده، تخم مرغ، پياز رنده‌گرديده، نمك و چاشني بعد از مخلوط شدن، مايهٔ كتلت را به وجود مياورند كه‌اين مايه پس از يك دست شدن و صورت دريافت كردن در روغن و داخل ماهي تابه سرخ مي شود. از كتلت آرد نخودچي لذت ببريد.
مواد لازم براي كتلت آرد نخودچي:
گوشت: ۴۰۰گرم
آرد نخودچي: ۲۰۰گرم
سيب زميني: ۲عدد
تخم‌مرغ: ۲عدد
پياز: ۲عدد كوچك
كره: ۵۰گرم
نمك و فلفل: به مقدار مايحتاج
روش تنظيم:
گوشت را با پياز چرخ نمائيد. سيب زميني رنده گرديده، تخم مرغ، آرد نخودچي، نمك، فلفل و كره را به آن اضافه كرده و خوب ورز دهيد. بعد از آن به طور قلقلي‌هاي كوچك در روغن داغ سرخ فرماييد.گوشت چرخ كرده را با آرد نخودچي ، پياز ، تخم مرغ ، زعفران و نمك و فلفل و زردچوبه مخلوط كنيد و يه خرده آب به آن اضافه كنيد تا مايه شلي مثل ماست بدست بيايد.

بعد تابه اي را روي حرارت قرار دهيد و مقداري روغن داخلش بريزيد تا داغ گردد.

آنگاه با ملاقه يه خرده از مايه را درون روغن بريزيد تا خودش را بگيرد و يك طرف آن سرخ گردد.آن گاه طرف ديگر آن را برگردانيد تا سرخ گردد.

كتلت هاي سرخ گرديده را در كنار سبزيجات و گوجه خارجي سرو فرمائيد.نكات تكميلي در باب شامي نخودچي
شامي نخودچي جزو كتلت و شامي مي‌باشد
زمان فراهم سازي مواد نخستين و مايحتاج آن نسبتاً 10دقيقه
و مجال پخت و انتظار آن نزديك به 20دقيقه ميباشد .
شامي نخودچي را ميتوانيد در وعده نهار - شام - پيش غذا - سرو فرماييد .
همينطور ميتوان در ماه رمضان تحت عنوان سحري - افطار - ميل كرد .
اعتنا فرماييد مقدار مواد اوليه و امر تهيه براي 4 نفر مطلوب هست .


برچسب: خريد آرد نخود،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۲:۳۸ توسط:HAMED موضوع: نظرات (0)

خواص نخود از منظر طب سنتي

ملين طبع، مقوي حرارت غريزي و مقوي ريه و كمر، آفريننده خريد آرد نخود خون با تقوا، قابليت تغذيه زياد، اشتهاآور، تغذيه‌كننده ريه و معده، اثر غذايي آن در ريه بيشتر از ساير حبوبات ميباشد. در گرفتگي صدا در حالتي كه همراه با تب نباشد، ميل كردن آن با شير و در صورت وجود تب با آب اثر گذار است. خيسانده آن در سركه به مقطع يك شب جهت كشتن كرم معده بسيار اثرگذار مي‌باشد. آشاميدن آب پخته آن با نمك (نخودآب)، تكه كننده اخلاط لزج و بازكننده انسدادها هست. ادرارآور، برطرف‌كننده درد سينه و عفونت ريه هست. خيسانده آن در آب مقوي قوه جنسي، و خارج كننده كرم شكم و مقعد هست. خوردن گرماگرم برشته آن جهت بواسير خوني تأييد شده است، آب خيسانده آن در به حساب آوردن ورم لثه و درد آن مفيد مي باشد.

نخود سياه
نخود سياه
سبب سقط‌جنين شده، شكننده سنگ‌ها و مدر فضولات است و كاركشته‌تر از نخود سفيد است، قوت ترياقي داشته، جهت استسقا، يرقان انسدادي، انسداد كبد و جذام نافع هست.

ريختن آب آن جهت رفع سردرد، زردي رخسار، خارش و بي‌حسي اندام‌ها، مفاصل و تقويت مو مۆثر هست.

تركيبات شيميايي
دانه نخود داراي ليسين Lycine، سيستين Cystine، تريپتوفان، گالاكتين، ساكاروز، دكستروز و لولز، ماده روغني، ويتامين‌هاي A، B1، B2، C، D، E، كاروتنوئيدها، مواد معدني نظير مس، آهن، بر، ليتيوم، پتاسيم، فسفر، كلسيم، اسيداگزاليك، اسيدماليك و اسيداستيك مي باشد.

خواص دارويي نخود
* نخود تقويت‌كننده قلب بوده و در رفع يبوست‌هاي حاد و مزمن مۆثر هست همچنين ماهيچه ها اسكلتي را تقويت مي‌كند و به همين عامل مصرف آن به ورزشكاران سفارش ميشود.

* نخود داراي خاصيت ضد سرفه و آنفولا‌نزا مي باشد. اين ماده غذايي سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند بنابراين به كساني كه داراي بيماري‌هاي خود ايمني مانند ام‌اس هستند نيز سفارش ميشود.

* نخود از در ميان چيره انگل‌هاي روده، برطرف‌كننده درد سينه و تنگي نفس، تقويت‌كننده ريشه مو، درمان زردي، درمان دردهاي همگي و افزايش خاطر مي‌باشد.

* نخود براي درمان پوكي استخوان به دليل منابع غني كلسيم بسيار سودمند هست در زمان رشد استخوان‌ها و دندان‌ها مصرف آن توصيه مي‌شود همچنين اين ماده غذايي در صورتي‌كه با عسل تركيب شود و به صورت يك پماد درست شود به عنوان التيام دهنده آسيب‌ها موثر خواهد بود.


برچسب: خريد آرد نخود،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۹:۴۵ توسط:HAMED موضوع: نظرات (0)

غذاهاي آسان و خوشمزه با نخود

پياز را رنده كرده خريد آرد نخود و به هم پا آرد نخودچي، گوشت، نمك، فلفل، زردچوبه و تخم‌‌مرغ‌ها ورز ميدهيم آن قدر ورز مي دهيم تا كاملا موقعيت چسبندگي پيدا كند.
آن گاه از هركدام به اندازه يك تخم‌مرغ برداشته به شكل شامي صحيح مي‌كنيم، سپس به بازه ۱۵ دقيقه شامي‌ها را كنار نهاده و در تابه روغن ريخته و با حرارت ملايم شامي‌ها را سرخ مي‌كنيم و كنار ميگذاريم.

طريق تهيه و تنظيم سس
در به عبارتي روغني كه شامي‌ها را سرخ كرده‌ايم پياز رنده گرديده را با زردچوبه سرخ مي‌كنيم، آن گاه رب گوجه‌خارجي را افزوده پس از پنج دقيقه گوجه‌خارجي‌هاي رنده گرديده را مي‌ريزيم، سپس آب، نمك، شكر و آبليمو را اضافه كرده و مي گذاريم به جوش بيايد.

بقيه نكات
به مكان شكر و آبليمو مي‌قدرت از سركه سيب و شيره انگور به كار گيري كرد
بعداز اين كه سس جوش آمد، شامي‌ها را باطن آن نهاده و در تابه را مي‌بنديم تا سس غليظ و شامي‌ها هم در آن پخته خواهد شد، پس از سپري شد نيم‌ساعت طعام مهيا سرو ميباشد.

مواد موردنياز براي سس
رب گوجه ‌فرنگي ۱ قاشق خوراك خوري
گوجه فرنگي ۲ عدد
پياز ۱ عدد
شكر ۲ قاشق غذا خوري
آبليمو ۱/۲ فنجان
نمك و زردچوبه به مقدار موردنياز

زمان طبخ:
فرصت تهيه 20 دقيقه
زمان پخت ۳۰ دقيقه


برچسب: خريد آرد نخود،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۳:۲۵ توسط:HAMED موضوع: نظرات (0)

فوايد آرد نخودچي

به كارگيري از خريد آرد نخود يا اين كه آرد نخودچي به مكان آرد گندم تصفيه گرديده، قيمت غذاي قابل توجهي را به غذاهاي نتايج از آن اضافه مي‌نمايد، چون آرد نخود دربردارنده پروتئين، فيبر و ويتامين‌هاي بيشتري نسبت به آرد سپيد ميباشد. بعلاوه، اين نوع آرد سرشار از مواد معدني ميباشد كه براي استخوان‌ها و دندان‌ها، سيستم ايمني كاركشته و تلاش طبيعي عضله ها و روان ضروري مي‌باشند.

افزايش تندرست قلب
دسته‌اي از 10 تست باليني تصادفي مشتمل بر 268 كمپاني كننده علامت داده ميباشد كه گنجاندن يك رژيم غذايي بي نياز از حبوبات مي تواند به كاهش كلسترول مجموع و كلسترول بد ياري دهد. اين دستور علامت مي دهد كه حبوبات گزينش خير براي رژيم غذايي مطلوب براي سالم قلب به شمار مي روند. مثلا، رژيم غذايي مديترانه‌اي دربرگيرنده حبوبات ميباشد و شواهد قابل توجهي در باب فوايد اين رژيم غذايي وجود دارااست.

در اختيار گرفتن قند خون
غذاهايي كه با آرد نخود تهيه و تنظيم ميگردند، مي‌توانندبراي اشخاص ديابتي اثرگذار باشند، چون فيبر جان دار در آن ها به كاهش جذب قندهاي رژيم غذايي امداد مي‌نمايد.

پشتباني از باكتري‌هاي تندرست
آرد نخود و نخود دربردارنده نشاسته مقاوم مي‌باشند، كه منبع غذايي براي باكتري‌هاي مفيدي ميباشد كه در روده تعالي معاش مي‌نمايند. اين باكتري‌ها از تن در قبال بيماري‌هاي متابوليكي مانند چاقي، سرطان روده تعالي و ديابت مراقبت مي‌نمايند.

خودداري از نقص لوله عصبي
آرد نخودچي بي نياز از نوعي ويتامين B به اسم فولات (اسيد فوليك) ميباشد. زناني كه حامله مي‌باشند يا اين كه ممكن ميباشد حامله شوند مي بايست مقدار متعددي فولات مصرف نمايند، چون اين ويتامين به شما امداد مي‌نمايد از نقايص مادرزادي لوله عصبي مانند اسپينا بيفيدا (نوعي بيماري مادرزادي ميباشد كه در اثر آن رديف فقرات جنين به صحت بسط پيدا نمي‌نمايد) دوري نمائيد.

ياري به القاي شم سيري
ادغام پروتئين و فيبر بدين مفهوم ميباشد كه غذاهايي كه با آرد نخود تهيه و تنظيم مي گردند مورد‌هاي خير و خوبي براي كساني مي‌باشند كه ميخواهند وزن معدود نمايند. اين مواد غذايي شما‌را دوران فرصت بيشتري سير نگه مي‌دارا هستند و به شما ياري مي‌نمايند في مابين وعده‌هاي غذايي حس گرسنگي نداشته باشيد، بدين ترتيب احتمال مصرف در ميان وعده را كمتر مي‌نمايد.

گياهي و فاقد گلوتن
از آنجايي كه‌اين كوكي‌ها فاقد تخم مرغ ميباشند، ميتوانند مورد قابل قبولي براي گياهخواران باشند. اگرچه امر مهم شيريني نخودچي دربردارنده كره ميباشد، ولي مي توانيد آن را با روغن گياهي جايگزين نمائيد. از آنجايي كه در فرمان تنظيم اين شيريني از آرد سپيد به كار گيري نشده ميباشد، شيريني‌ نخودچي به طور كامل سواي گلوتن ميباشد.

آلرژي‌ها
در‌صورتي‌كه به نخود آلرژي داريد، مي بايست از مصرف آرد نخود دوري كنيد. آلرژي به نخود غالبا در اشخاصي كه به سويا، نخود خارجي، عدس يا اين كه فندق نيز آلرژي دارا هستند، حادثه ميفتد. در شرايطي كه به هر مورد از اين غذاها آلرژي داريد يا اين كه بعد از مصرف نخود علائم عكس العمل آلرژيك را تجربه ميكنيد، حالت خويش را با دكتر در بين بگذاريد تا معين خواهد شد چه چيزي براي شما بي‌خطر ميباشد.

دلايل جانبي
آكريل آميد يك ادغام شيميايي ميباشد كه بعداز پختن در حرارت زياد مي تواند در اشكال خاصي از مواد غذايي تشكيل گردد. مطالعات صورت گرفته روي حيوان‌ها آرم مي دهد كه آكريل آميد ممكن ميباشد سرطان زا باشد، با اين وجود سازمان‌هاي بزرگي مانند انجمن سرطان ايالات متحده، FDA، سازمان بهداشت جهاني و سازمان ايمني مواد غذايي اروپا نياز به پژوهش ها بيشتر را تشخيص دادند. مطالعات محصور انجام يافته بر روي بشر نشانه مي دهد كه اكريل آميد سبب ساخت و ساز شايع‌ترين گونه هاي سرطان‌ها نخواهد شد. در حالي كه غذاهاي نشاسته‌اي تنظيم گرديده با آرد نخود ممكن ميباشد دربردارنده آكريل آميد باشند، مطالعه‌اي كه در سال 2017 منتشر شد آرم اعطا كرد كه آرد نخود نسبت به بقيه آردها آكريل آميد كمتري ساخت‌و‌ساز مي‌نمايد.


برچسب: خريد آرد نخود،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۵:۲۳ توسط:HAMED موضوع: نظرات (0)