مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها .

مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها

نکات مهم در آرد جو

آرد جو

آردی که از   خرید آرد نخود  آسیاب و الک کردن جو بدست می‌آید ، ولی می قدرت از مانده کارخانجات تهیه و تنظیم جو پوست کنده و یا این که بلغور جو نیز برای این خواسته بهره برد.

دانه‌های جو را بعد از بوجاری در کارگاه، با آسیاب‌های فلزی استوانه‌ای ذیل فشار قرار می دهند و آن‌ها‌را آسیاب و آرد می‌نمایند. بعداز تنظیم آرد جو می‌قدرت سبوس آن را با به کار گیری از الک‌هایی منحصر و با درصدهای مختلفی غیر وابسته کرد، یعنی آردجو را هم مانند آرد گندم می‌قدرت به طور بدون نقص ساخت‌و‌ساز یا سبوس آن را غیر وابسته کرد.

 


کاربرد: آرد جو را با آرد گندم ترکیب و از آن برای ساخت و ساز نان در نانوایی‌های متعدد به کار گیری می‌نمایند و نان‌های ساخت و ساز گردیده از مخلوط آرد جو و گندم را با تیتر نان جو یا این که نان رژیمی به فروش میرسانند. گهگاه برای ساخت و ساز بعضی از کیک‌ها و کلوچه‌ها هم درصدی آرد جو به مواد نخستین آن ها می افزایند. ناگفته نماند که آرد جو از لحاظ پروتئینی بسیار بی نیاز میباشد و به همین برهان از جو برای طعام دام هم به کارگیری می‌نمایند. برای تنظیم مالت به مراد ساخت و ساز ماءالشعیر در صنعت های غذایی هم به محصولی مانند جو نیاز میباشد.

 


آرد جوانه گندم

آردی که مشمول آندوسپرم و جوانه میباشد و سبوس در‌این سیرتکامل آردها نیست.

برای تهیه و تنظیم آرد جوانه، می بایست دانه جوانه‌زده را در آفتاب بگذارید تا کم آب خواهد شد؛ بعد آسیاب فرمائید. هر چه جوانه بیشتر رویش کرد‌ه باشد، مقدار نشاسته در آرد کمتر خواهد بود.

کاربرد : آرد گندم جوانه زده به اسم «مالت» در بازار عرضه میشود. از جوانه‌های گندم، جو، برنج، ماش، عدس و لوبیا هم می‌اقتدار آرد جوانه تهیه و تنظیم کرد. شما میتوانید از این آرد، برای تنظیم گونه های کلوچه، حلوا، سمنو و سوهان به کارگیری فرمایید.

 

 


برچسب: خرید آرد نخود،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۱:۴۱ توسط:HAMED موضوع: نظرات (0)