مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها .

مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها

طرز تهیه آرد نخودچی

در صورتیکه در پی کاهش کالری دریافتی‌تان میباشید، آرد نخود جایگزین خیر و خوبی برای آرد گندم به حساب می‌آید خرید آرد نخود مقدار متساوی آرد نخود در مقایسه با آرد گندم تصفیه‌گردیده، ۲۵٪ کمتر کالری داراست. یعنی در مقدار برابر، ترازو کالری آرد نخود کمتر میباشد. درنتیجه آرد نخود چگالی کالری زیر‌تری دارااست. چگالی انرژی به‌خیال و خاطر تأثیرش در در دست گرفتن وزن به‌طور پهناور‌ای موردمطالعه قرار گرفته میباشد. محققین بر این باورند که استعمال از غذاهایی با چگالی کالری کمتر طرز بهتری نسبت به کاهش غذاخوردن میباشد.
در یک مطالعهٔ ۱۲ هفته‌ای بر روی ۴۴ شخص دارنده اضافه وزن، کمپانی‌کنندگانی که غذاهای با چگالی کالری معدود مصرف کرده بودند نسبت به افرادی که راهبرد‌های تغذیه‌ای غامض را دنبال می‌کردند، ۱٫۸ تا ۳٫۶ کیلوگرم بیشتر وزن معدود کردند.
براین اساس جایگزین کردن آرد نخود با آرد گندم میتواند به شما امداد بکند تا فارغ از کاهش وسعت وعدهٔ غذایی، واحد سنجش کالری دریافتی‌تان را کاهش بدهید.
۴. خواص سیرکنندگی بیشتر نسبت به آرد گندم
محققین ده سال‌هاست که بر این باورند که مصرف حبوبات مانند نخود و عدس موجب کاهش حس گرسنگی می‌گردد.
براساس چک‌ای که در سال ۲۰۱۴ جاری ساختن گرفت اضافه کردن حبوبات به وعدهٔ غذایی موجب ارتقاء ۳۱ درصدی حس سیری بعداز صرف وعدهٔ غذایی می گردد.
علاوه‌براین آرد نخود خویش نیز موجب کاهش گرسنگی می شود. بااینکه تک تک مطالعات این داعیه را پذیرش نمی کنند، البته برخی از آن‌ها از تاثیر آرد نخود بر ارتقاء حس سیری حکایت دارا‌هستند. یکی خط مش‌هایی که آرد نخود سبب ساز کاهش گرسنگی میشود، از روش تهیه هورمون گرلین میباشد. به‌لحاظ می رسد تحت‌بودن سطح هورمون گرلین بتواند به ارتقا حس سیری یاری بکند.
مسلما بخوانید: ۱۱ غذایی که جلوی گرسنگی شمارا می گیرد
________________________________________
در یک مطالعهٔ مشاهده‌ای بر روی ۱۶ زن افرادی که از شیرینی محتوی ۷۰ درصد آرد گندم و ۳۰ درصد آرد نخود استعمال کردند، نسبت به اشخاصی که شیرینی محتوی ۱۰۰ درصد آرد گندم مصرف کرده بودند، سطح گرلین تحت‌تری داشتند.
بااین تفاسیر هنوز هم برای مشخص و معلوم‌شدن تاثیر ظریف آرد نخود بر روی اشتها و هورمون‌های گرسنگی به مطالعات بیشتری نیاز میباشد.


برچسب: خرید آرد نخود،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۲:۱۲ توسط:HAMED موضوع: نظرات (0)