مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها .

مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها

طرز تهیه شیرینی نخودچی

آرد نخودچی به دلیل فیبر فراوا خرید آرد نخود به کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون کمک کرده، فشار خون را کاهش می دهد و از بدن در عوض بیماری های قلبی مراقبت می کند.
مصرف آرد نخودچی با غربت از تشکیل پلاک های خطرناک در شریان ها خطر ابتلا به حمله قلبی وسکته را کاهش می دهد و از تجمع چربی ها در اطراف قلب دوری می کند.
همچنین نخود سرشار از پلی فنل ها می باشد که مانع بروز سندرم متابولیک شده و از ابتلا به بیماری های قلبی ایسکمیک و دیابت پیشگیری می کند.
4. لاغری و کاهش وزن
آرد نخودچی ماده غذایی سرشار از فیبر، کم کالری و حاوی پروتئین فراوان می‌باشد که سبب ساز ایجاد احساس سیری وقت گیر مدت در فرد شده و اشتها را کاهش میدهد و به همین عامل برای اشخاصی که به دنبال لاغری می‌باشند گزینه مناسبی محسوب می شود.
از سوی دیگر مواد غذایی حاوی پروتئین دیر هضم بوده و بدن برای هضم آن ها کالری بیشتری می سوزاند که اثر نیکی در کاهش وزن خواهد داشت.
5. کاهش التهاب
آرد نخودچی یک ضد التهاب عالی هست، این خاصیت آرد نخودچی از فیبر فراوان مو جود در آن نشات گرفته که سموم را از دستگاه گوارشی دفع کرده و با پرهیز از التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن خطر ابتلا به سرطان های روده تعالی، معده و همه را کاهش می‌دهد.
6. فاقد گلوتن
همانطور که پیش از این اشاره کردیم آرد نخودچی از گونه های آرد فاقد گلوتن میباشد و به همین ادله برای کسانی که از بیماری سلیاک رنج می برند یا به گلوتن حساسیت دارند جایگزین نیکی برای آردهای گلوتنی همچون آرد گندم محسوب می شود.
7. بدنسازان و گیاهخواران
آرد نخودچی نسبت به سایر آرد ها – به عنوان مثال آرد گندم و آردم گندم کامل – پروتئین بیشتری دارااست به طوری که 1 فنجان آرد نخودچی حاوی حدود 20 گرم پروتئین میباشد که در مقایسه با آرد گندم (13 گرم) و آرد گندم بی نقص (16 گرم) در سطح بالاتری قرار گرفته است.
پروتئین از مواد ضروری برای بدن بخصوص در ورزشکاران و بدنسازان می‌باشد که به عضله سازی و ارتقاء حجم ماهیچه‌ها کمک کرده و دوران فرصت ریکاوری و درمان آسیب پس از تمرینات را کاهش می دهد.
آرد نخودچی منبع خوب پروتئین برای افراد گیاهخوار نیز محسوب شده و حاوی 8 اسید آمینه ضروری از 9 اسید آمینه می‌باشد.


برچسب: خرید آرد نخود،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۶:۵۱ توسط:HAMED موضوع: نظرات (0)