مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها .

مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها

آرد نخودچی دوآتشه

ارزش غذایی یک سوم جام آرد نخودچی، معادل یک واحد نان و غلات یا یک واحد گوشت (اما از نوع بسیار نادر چرب) می باشد و مصرف آن در صورتیکه خرید آرد نخود که بوداده و شور نباشد، به عده ای که در جویدن حبوبات مشکل دارند، سفارش میشود.

 

آرد نخودچی آردی می باشد که از نخودچی پوست گرفته و بی نمک تنظیم می گردد. نخودچی را می کوبند یا آسیاب می‌کنند و آن را با الک بسیار ریز برای نرم و صاف شدن الک می کنند. آرد نخودچی در شیرینی پزی هم مصرف میگردد.

 

یکی آردهایی که در آشپزی ایرانی گزینه استفاده قرار می گیرد، آرد نخودچی می‌باشد. تا به حالا با خود تفکر کرده اید که این آرد چه تفاوتی با آردهای دیگر دارااست و خاصیت منحصر به فرد آن چیست؟ در پاسخ به این پرسش بایستی گفت، نخودچی، از مواد غذایی می‌باشد که مصرف آن به عنوان یک ترکیب پرپروتئین پیشنهاد میشود.

در طبقه بندی تغذیه ای، آرد نخودچی جزو حبوبات محسوب و از نخود جدید یا نخودچی سوای پوست و بی نمک تهیه و تنظیم می گردد.

 

بیشترین مصرف این آرد در صنعت شیرینی پزی و تفاوت عمده آن با سایر آردها از لحاظ مواد مفید، نوع و اندازه نشاسته هست. در ترکیب نشاسته آرد غلات، مقدار آمیلوز و آمیلوپکتین، در سطح یکسانی است درحالی که در آرد تنظیم شده از حبوبات، واحد سنجش آمیلوز نسبت به آمیلوپکتین بیشتر می باشد و نشاسته جانور در آن زمانی با آب حل میگردد، حالتی ژله ای پیدا می کند.

 

جالب هست بدانید که طی مراحل تصفیه، میزان ویتامین B موجود در آرد غلات معدود و در سود خواص تغذیه ای آن کاهش می یابد البته در آرد نخودچی به دلیل این که عمل روند تصفیه روی آن صورت نمی گیرد، واحد سنجش فیبر که نوعی فیبر محلول در آب و برای نگهداری سلامت موءثر است، تغییر نمی کند و مواد مغذی مو جود در آن حفظ میگردد.

 

دیدنی است بدانید بها غذایی یک سوم لیوان آرد نخودچی، متساوی یک واحد نان و غلات یا یک واحد گوشت (البته از نوع بسیار کم چرب) هست و مصرف آن در صورتی که بو داده و شور نباشد، به عده ای که در جویدن حبوبات خلل دارند، پیشنهاد میشود. در این موردها آرد نخودچی جایگزین مناسبی برای حبوبات می باشد و فرد قادر است با مصرف آن مواد پرخاصیت آیتم نیازش را دریافت کند. ولی مقادیر مصرف، با تمرکز به نیازهای فردی و میزان انرژی دریافتی برای هر نفر متفاوت است.


برچسب: خرید آرد نخود،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۷:۲۱ توسط:HAMED موضوع: نظرات (0)