مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها .

مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها

تاثیر استفاده از آرد نخود خام و حرارت دیده

فرمان تهیه فلافل متنوع می باشد. برخی فلافل سیب زمینی درست می کنند خرید آرد نخود برخی فلافل آرد نخودچی درست می کنند. برخی از هم فلافل کنجدی تهیه می کنند.
ما در‌این مقاله از پارسی نو برای راحتی کار شما عزیزان، طرز تهیه فلافل با ۶ طرز متعدد را یادگرفتن داده ایم که امید‌داریم مورد به کار گیری تان قرار گیرد. در تهیه این غذا از آنجایی که از نخود استعمال می‌شود، بسیار مغذی هست و بویژه برای خردسالان بسیار خاصیت دارد.
نکته مهم : ادویه منحصر به فرد برای فلافل مشتمل بر زیره ،گشنیز ، زردچوبه و ادویه های گوناگون یا ادویه کاری نصف قاشق غذاخوری است. پس اگر هرکدام از این ادویه ها را به صورت جدا در منزل دارید، میتوانید آن‌ها‌را با هم ادغام نمایید و در خمیر فلافل تان بریزید.
نکته : ترجیحا از روغن کنجد استعمال نمائید
نکته : اعتنا نمایید مقدار مواد اولیه ذکر شده در این دستور برای ۶ نفر مناسب هست.
فرآیند تنظیم فلافل به سبک آبادانی
در گام اول نخود ما یحتاج را که از ۲۴ ساعت قبلی گذاشته ایم تا خیس بخورد و چنددفعه هم آب آن را عوض کرده ایم را با جعفری ، پیاز و سیر با به کارگیری از چرخ گوشت یا به کمک خرد کن چرخ می کنیم تا مواد به نه با هم میکس شوند و یک موقعیت خمیری مانند بگیرد.
در مرحله آن‌گاه به خمیری که فراهم شده است نمک ، فلفل و ادویه های مایحتاج را اضافه می کنیم و با قاشق منحصر یا قالب هایی که در بازار هم به راحتی قابل تهیه و تنظیم می‌باشند، فلافل ها را قالب می‌زنیم .

نکته ۱ : برخی مواقع پیش می آید که درون خمیر آماده شده فلافل آب افتاد می افتد، برای رفع این مشکل می توانید یه خرده آرد نخودچی به خمیر اضافه نمائید تا آب آن گرفته خواهد شد.
نکته ۲ : سعی فرمایید خمیر فلافل را به طور گنبدی قالب بزنید و آنها را داخل روغن داغ شده بریزید تا هر دو طرف آن سرخ شود.
نکته ۳ : دقت کنید به خاطر حرارت بالا روغن شما نسوزد و ترجیحا برای فعالیت سرخ کردن فلافل ها از پیاله کوچکتر و گود تر هم به کار گیری فرمایید. به این صورت روغن زیادی هم مصرف نمی شود.
نکته ۴ : بعد از سرخ شدن فلافل هم می‌توانید فلافل ها را روی دستمال بگذارید تا روغن اضافه آن گرفته خواهد شد. بدین صورت غذای سالمی را مورد استفاده قرار می دهید.
در نهایت فلافل های آماده شده را میتوانید با خیار شور، گوجه فرنگی ، کاهوی خرد شده و اشکال ترشی و یا به یاور سس انبه که بسیار لذیذ سرو نمائید.
________________________________________
طریق تهیه سس انبه مخصوص فلافل
در شرایطی‌که شما هم از بیرون فلافل تهیه کرده اید و برای تان سوال می باشد که سس آن را چه طور درست می کنند، با ادامه این نوشته‌ی علمی از پارسی نو همپا باشید تا راز و رمز اصلاح کردن سس برای فلافل را هم خیال بگیرید. در بالا باید بدانید که برای درست کردن این سس از انبه استفاده می کنند.
دستور تهیه سس انبه هم به این شکل می‌باشد که به ازای هر ۱ قاشق پودر انبه می بایست ۶ برابر آن آب جوشیده و یک ته استکان سرکه سفید را با هم ترکیب کنید و مجال سرو فلافل مورد به کار گیری قرار دهید.
نکاتی برای خیس دادن نخود فلافل
فلافل با استفاده از نخود خامی که تماما خیس خورده هست تهیه میگردد و نیازی به پختن نخود فلافل نیست. درخصوص زمان ما یحتاج برای خیس تناول کردن نخود بایستی بدانید که مناسب ترین زمان برای اجرا این فعالیت، ۲۴ ساعت قبل از تهیه فلافل هست.
در این مقطع هم باید چند بار آب نخود را عوض کرد تا نفخ آن گرفته شود. بعد از گذشت این برهه زمانی مجال، نخودهای نرم شده را روی صافی ریخته و بگذارید تا آب آن‌ها تماما گرفته خواهد شد و آنگاه آن‌ها‌را از چرخ رد نمایید یا درون مخلوط کن بریزید.


برچسب: خرید آرد نخود،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۷:۳۷ توسط:HAMED موضوع: نظرات (0)