مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها .

مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها

ارزش غذایی آرد نخود

در آشپزی های خاورمیانه و هند بسیار محبوب است خرید آرد نخود و علاوه بر تنظیم نان می توان با آن غذاهایی مانند فلافل و هوموس درست کرد که بسیار محبوب می‌باشند، نخود سرشار از پروتئین و فیبر و مواد معدنی مختلف و ویتامین ب می باشد که باعث اهمیت بسیار آن در تغذیه میشود، مزاج این آرد گرم و خشک است و جایگزینی بدون گلوتن برای آرد بی آلایش هست.

ارزش غذایی
در هر صد گرم از آرد نخود ۳۸۶ کیلوکالری انرژی، ۷ گرم چربی آحاد، ۶۴ میلی گرم سدیم، ۸۴۶ میلی گرم پتاسیم، ۵۸ گرم کربوهیدرات کل، ۱۱ گرم فیبر خوراکی، ۱۱ گرم قند، ۲۲ گرم پروتئین، ۴.۹ میلی گرم آهن، ۰.۵ میلی گرم ویتامین ب۶، ۱۶۶ میلی گرم منیزیم، ۴۱ میکروگرم ویتامین آ و ۴۵ میلی گرم کلسیم وجود داراست.
خواص آرد نخود
از خواص و فواید آرد نخود میتوان به مورد ها تحت اشاره کرد:

کاهش خطر ابتلا به دیابت
آرد نخود نسبت به آرد بی آلایش می‌تواند خطرات کمتری داشته باشد یکی‌از این خطرات بسیار مهم ابتلا به دیابت می باشد که امروزه بسیار شایع می‌باشد، فیبر جان دار در آرد نخود یکی از عوامل مهم در کاهش خطرات دیابت هست و مصرف آن بیشتر از آرد گندم پیشنهاد می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن
نخود خواص ضد التهابی فراوانی داراست که منجر سم زدایی در دستگاه گوارش شده و خطر ابتلا به عفونت های مختلف را هم کم می کند، این آرد که آنتی اکسیدانی قوی در خود دارد ترکیبات رادیکالی آزاد را از بدن دور می کند و روی هم رفته سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

مواد معدنی و ویتامین های گرانبها
این آرد قادر است مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز شما‌را فراهم کند، سطح بالای پروتئین، پتاسیم، منیزیم و روی درین آرد اهمیت زیادی داراست و ویتامین های تیم ب نقش بخش اعظمی در ابتدا ماندن سطح انرژی بدن دارااست، نخود سرشار از آهن می‌باشد و از مزایای دیگر آن کاهش خطر ابتلا به نادر خونی هست.

کاهش التهاب
آرد نخودچی خاصیتی ضد التهابی دارااست زیرا حاوی بوتیرات هست که یک نوع اسید چرب با زنجیره کوتاه می باشد و التهاب را بخصوص در روده کاهش می دهد.


برچسب: خرید آرد نخود،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۹:۴۱ توسط:HAMED موضوع: نظرات (0)