مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها .

مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها

تهیه ماسک آرد نخود روشن کننده پوست

این ماسک صورت که از ترکیب بادام و آرد نخودچی تهیه می‌شود، یک روش خرید آرد نخود عالی برای از در بین بردن رنگ برنزه و روشن کردن پوست می‌باشد. همچنین این ماسک پوست را تطهیر و سفت می‌کند. به منظور تهیه ماسک آرد نخودچی و بادام به مواد پایین نیاز دارید.
بادام‌ها را یک شب خیس فرمایید و پوست آنها را بگیرید. آن‌گاه بادام‌ها را آسیاب و با آرد نخودچی و سایر مواد ترکیب نمائید تا یک خمیر نرم به دست آید. خمیر را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند تا مواد جذب پوست شوند. در نهایت به آرامی با آب خنک بشوئید و صورت را خشک فرمایید.
این ماسک صورت یک درمان فوق‌العاده برای از بین بردن جای جوش و آکنه است. افزودن کمی زردچوبه به ماسک آرد نخودچی می‌تواند به کاهش زخم‌های آکنه کمک کند. همچنین می‌توانید از این ماسک روی تمام نواحی بدن به کار گیری نمائید تا نقاط تیره ناشی از آفتاب سوختگی از در بین بروند و به مرور پوست روشن‌تری داشته باشید. مطالعات نماد داده‌اند که زردچوبه آنزیم‌هایی تشکیل داد می‌کند که ساخت‌و‌ساز ملانین (رنگدانه‌های تیره) را در سلول‌های پوست به عهده دارند. زردچوبه همچنین یک آنتی‌اکسیدان می باشد که از پوست در مقابل سموم محیطی محافظت می‌کند.
به خواسته تهیه این ماسک به مواد زیر نیاز دارید.
مواد لازم
آرد نخودچی ۲ قاشق غذاخوری
شیر جدید ۲ قاشق غذاخوری
پودر زردچوبه یک چهارم قاشق چایخوری
طرز فراهم سازی و مصرف:

مواد تشکیل دهنده را به خیر مخلوط فرمائید تا خمیری یک‌دست بدست‌آید. بعد از آن خمیر را روی صورت و گردن بمالید و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه شکیبایی فرمائید. در نهایت صورت خود را با آب ولرم آبکشی و خشک فرمائید.


طرز تهیه و تنظیم ماسک آرد نخودچی با زردچوبه


ماسک آرد نخودچی با خیار و سیب زمینی
این ماسک، از ترکیب آرد نخودچی با خیار، سیب‌زمینی و آب لیمو تهیه میشود. آب سیب زمینی و خیار به طور طبیعی پوست را جمع می‌کنند و برای روشن‌سازی پوست موءثر هستند. علاوه بر این خیار برای از در بین بردن کبودی زیر چشم نیز موثر هست. برای تنظیم این ماسک به موادی که در جدول تحت مشاهده می‌کنیدف نیاز می باشد.

مواد لازم
آرد نخودچی ۴ قاشق غذاخوری
خیار با پوست ۲ تکه
آبلیمو نو ۲ عدد
آب سیب زمینی یک قاشق غذاخوری
پرتقال آب گرفته یکی از کوچک
دستور تهیه و تنظیم و روش مصرف:

سیب زمینی را رنده ریز بزنید و بعد از آن آن را در پارچه بریزید و فشار دهید تا آب سیب زمینی گرفته گردد. آنگاه همگی مواد را با هم ترکیب نمایید تا خمیری غلیط و یک‌دست درست خواهد شد. صرفا یک قاشق غذاخوری از این خمیر را روی صورت بمالید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند. سپس شستشو دهید. مانع از ورود این ماسک به چشم‌ها شوید.
در شرایطی‌که که قصد ندارید بلافاصله این ماسک را استفاده کنید، یه خرده شکر و نمک به آن اضافه فرمائید و ماسک را در سردخانه قرار دهید.
درخصوص خواص ماسک خیار برای پوست در ستاره بیشتر بخوانید.


برچسب: خرید آرد نخود،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۴:۲۱ توسط:HAMED موضوع: نظرات (0)