مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها .

مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها

خواص نخود از منظر طب سنتی

ملین طبع، مقوی حرارت غریزی و مقوی ریه و کمر، آفریننده خرید آرد نخود خون با تقوا، قابلیت تغذیه زیاد، اشتهاآور، تغذیه‌کننده ریه و معده، اثر غذایی آن در ریه بیشتر از سایر حبوبات میباشد. در گرفتگی صدا در حالتی که همراه با تب نباشد، میل کردن آن با شیر و در صورت وجود تب با آب اثر گذار است. خیسانده آن در سرکه به مقطع یک شب جهت کشتن کرم معده بسیار اثرگذار می‌باشد. آشامیدن آب پخته آن با نمک (نخودآب)، تکه کننده اخلاط لزج و بازکننده انسدادها هست. ادرارآور، برطرف‌کننده درد سینه و عفونت ریه هست. خیسانده آن در آب مقوی قوه جنسی، و خارج کننده کرم شکم و مقعد هست. خوردن گرماگرم برشته آن جهت بواسیر خونی تأیید شده است، آب خیسانده آن در به حساب آوردن ورم لثه و درد آن مفید می باشد.

نخود سیاه
نخود سیاه
سبب سقط‌جنین شده، شکننده سنگ‌ها و مدر فضولات است و کارکشته‌تر از نخود سفید است، قوت تریاقی داشته، جهت استسقا، یرقان انسدادی، انسداد کبد و جذام نافع هست.

ریختن آب آن جهت رفع سردرد، زردی رخسار، خارش و بی‌حسی اندام‌ها، مفاصل و تقویت مو مۆثر هست.

ترکیبات شیمیایی
دانه نخود دارای لیسین Lycine، سیستین Cystine، تریپتوفان، گالاکتین، ساکاروز، دکستروز و لولز، ماده روغنی، ویتامین‌های A، B1، B2، C، D، E، کاروتنوئیدها، مواد معدنی نظیر مس، آهن، بر، لیتیوم، پتاسیم، فسفر، کلسیم، اسیداگزالیک، اسیدمالیک و اسیداستیک می باشد.

خواص دارویی نخود
* نخود تقویت‌کننده قلب بوده و در رفع یبوست‌های حاد و مزمن مۆثر هست همچنین ماهیچه ها اسکلتی را تقویت می‌کند و به همین عامل مصرف آن به ورزشکاران سفارش میشود.

* نخود دارای خاصیت ضد سرفه و آنفولا‌نزا می باشد. این ماده غذایی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند بنابراین به کسانی که دارای بیماری‌های خود ایمنی مانند ام‌اس هستند نیز سفارش میشود.

* نخود از در میان چیره انگل‌های روده، برطرف‌کننده درد سینه و تنگی نفس، تقویت‌کننده ریشه مو، درمان زردی، درمان دردهای همگی و افزایش خاطر می‌باشد.

* نخود برای درمان پوکی استخوان به دلیل منابع غنی کلسیم بسیار سودمند هست در زمان رشد استخوان‌ها و دندان‌ها مصرف آن توصیه می‌شود همچنین این ماده غذایی در صورتی‌که با عسل ترکیب شود و به صورت یک پماد درست شود به عنوان التیام دهنده آسیب‌ها موثر خواهد بود.


برچسب: خرید آرد نخود،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۹:۴۵ توسط:HAMED موضوع: نظرات (0)