مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها .

مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها

خواص آرد نخودچی برای زیبایی و سلامت

محققین ده سال‌هاست که بر این باورند  خرید آرد نخود که مصرف حبوبات مانند نخود و عدس موجب کاهش حس گرسنگی می شود.

براساس آنالیز‌ای که در سال ۲۰۱۴ جاری ساختن گرفت اضافه کردن حبوبات به وعدهٔ غذایی موجب ارتقا ۳۱ درصدی شم سیری بعد از صرف وعدهٔ غذایی می شود.

علاوه‌براین آرد نخود خویش نیز موجب کاهش گرسنگی می گردد. بااینکه کل مطالعات این داعیه را پذیرش نمی کنند، ولی بعضی از آنان از تاثیر آرد نخود بر ارتقاء حس سیری حکایت دارا‌هستند. یک کدام از منش‌هایی که آرد نخود سبب کاهش گرسنگی می شود، از روش تهیه هورمون گرلین میباشد. به‌لحاظ می رسد ذیل‌بودن سطح هورمون گرلین بتواند به ارتقا حس سیری امداد بکند.

قطعا بخوانید: ۱۱ غذایی که جلوی گرسنگی شمارا میگیرد
در یک مطالعهٔ مشاهده‌ای بر روی ۱۶ زن افرادی که از شیرینی محتوی ۷۰ درصد آرد گندم و ۳۰ درصد آرد نخود به کار گیری کردند، نسبت به اشخاصی که شیرینی محتوی ۱۰۰ درصد آرد گندم مصرف کرده بودند، سطح گرلین زیر‌تری داشتند.

بااین تفاسیر هنوز هم برای معلوم‌شدن تاثیر ظریف آرد نخود بر روی اشتها و هورمون‌های گرسنگی به مطالعات بیشتری نیاز میباشد.معیار کربوهیدرات در آرد نخود نسبتاً نصف آرد گندم میباشد. به این ترتیب آرد نخود به‌صورت متفاوتی بر روی قند خون تاثیر می گذارد.

شاخص گلوکزی آرم میدهد طعام با چه سرعتی در تن به قندها تبدیل گردیده و موجب ارتقا قند خون می‌گردد. گلوکز شکلی از قندهاست که تن ترجیح می دهد برای تأمین انرژی از آن به کارگیری بکند. شاخص گلوکزی برای گلوکز ۱۰۰ میباشد. یعنی مصرف گلوکز سبب ساز میشود قند خون در سریع‌ترین فرصت ممکن ارتقا یابد. شاخص گلوکزی آرد گندم نسبتاً ۷۰ میباشد. شاخص گلوکزی نخود ۶ و شاخص گلوکزی بین‌وعده‌های تنظیم‌گردیده از آرد نخود فی مابین ۲۸ تا ۳۵ میباشد. این غذاها با شاخص گلوکزی ذیل‌خیس نسبت به آرد گندم، با سرعت کمتری موجب ارتقا قند خون می گردند.

در دو مطالعهٔ مشاهده‌ای بر روی ۲۳ نفر معین شد، مصرف غذاهایی که با آرد نخود تنظیم گردیده‌اند، سبب ساز می گردد تا سطح قند خون نسبت به مصرف غذاهای تهیه و تنظیم‌گردیده از آرد گندم ذیل‌خیس بماند.

در یک مطالعهٔ شبیه بر روی ۱۲ زن تندرست مشاهده شد تغییرات قند خون در زنانی که از نان تهیه و تنظیم‌گردیده از آرد گندم همدم با ۲۵ تا ۳۵ درصد آرد نخود به کار گیری می‌نمایند، بسیار کمتر از اشخاصی میباشد که نان‌شان ۱۰۰ درصد از آرد گندم تهیه و تنظیم گردیده‌است.

بااین‌حالا می بایست برای توضیح ظریف رابطه در میان آرد نخود و قند خون مطالعات پهناور‌تری اعمال بشود.


برچسب: خرید آرد نخود،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۸:۲۳ توسط:HAMED موضوع: نظرات (0)