مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها .

مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها

فواید آرد نخودچی

به کارگیری از خرید آرد نخود یا این که آرد نخودچی به مکان آرد گندم تصفیه گردیده، قیمت غذای قابل توجهی را به غذاهای نتایج از آن اضافه می‌نماید، چون آرد نخود دربردارنده پروتئین، فیبر و ویتامین‌های بیشتری نسبت به آرد سپید میباشد. بعلاوه، این نوع آرد سرشار از مواد معدنی میباشد که برای استخوان‌ها و دندان‌ها، سیستم ایمنی کارکشته و تلاش طبیعی عضله ها و روان ضروری می‌باشند.

افزایش تندرست قلب
دسته‌ای از 10 تست بالینی تصادفی مشتمل بر 268 کمپانی کننده علامت داده میباشد که گنجاندن یک رژیم غذایی بی نیاز از حبوبات می تواند به کاهش کلسترول مجموع و کلسترول بد یاری دهد. این دستور علامت می دهد که حبوبات گزینش خیر برای رژیم غذایی مطلوب برای سالم قلب به شمار می روند. مثلا، رژیم غذایی مدیترانه‌ای دربرگیرنده حبوبات میباشد و شواهد قابل توجهی در باب فواید این رژیم غذایی وجود دارااست.

در اختیار گرفتن قند خون
غذاهایی که با آرد نخود تهیه و تنظیم میگردند، می‌توانندبرای اشخاص دیابتی اثرگذار باشند، چون فیبر جان دار در آن ها به کاهش جذب قندهای رژیم غذایی امداد می‌نماید.

پشتبانی از باکتری‌های تندرست
آرد نخود و نخود دربردارنده نشاسته مقاوم می‌باشند، که منبع غذایی برای باکتری‌های مفیدی میباشد که در روده تعالی معاش می‌نمایند. این باکتری‌ها از تن در قبال بیماری‌های متابولیکی مانند چاقی، سرطان روده تعالی و دیابت مراقبت می‌نمایند.

خودداری از نقص لوله عصبی
آرد نخودچی بی نیاز از نوعی ویتامین B به اسم فولات (اسید فولیک) میباشد. زنانی که حامله می‌باشند یا این که ممکن میباشد حامله شوند می بایست مقدار متعددی فولات مصرف نمایند، چون این ویتامین به شما امداد می‌نماید از نقایص مادرزادی لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا (نوعی بیماری مادرزادی میباشد که در اثر آن ردیف فقرات جنین به صحت بسط پیدا نمی‌نماید) دوری نمائید.

یاری به القای شم سیری
ادغام پروتئین و فیبر بدین مفهوم میباشد که غذاهایی که با آرد نخود تهیه و تنظیم می گردند مورد‌های خیر و خوبی برای کسانی می‌باشند که میخواهند وزن معدود نمایند. این مواد غذایی شما‌را دوران فرصت بیشتری سیر نگه می‌دارا هستند و به شما یاری می‌نمایند فی مابین وعده‌های غذایی حس گرسنگی نداشته باشید، بدین ترتیب احتمال مصرف در میان وعده را کمتر می‌نماید.

گیاهی و فاقد گلوتن
از آنجایی که‌این کوکی‌ها فاقد تخم مرغ میباشند، میتوانند مورد قابل قبولی برای گیاهخواران باشند. اگرچه امر مهم شیرینی نخودچی دربردارنده کره میباشد، ولی می توانید آن را با روغن گیاهی جایگزین نمائید. از آنجایی که در فرمان تنظیم این شیرینی از آرد سپید به کار گیری نشده میباشد، شیرینی‌ نخودچی به طور کامل سوای گلوتن میباشد.

آلرژی‌ها
در‌صورتی‌که به نخود آلرژی دارید، می بایست از مصرف آرد نخود دوری کنید. آلرژی به نخود غالبا در اشخاصی که به سویا، نخود خارجی، عدس یا این که فندق نیز آلرژی دارا هستند، حادثه میفتد. در شرایطی که به هر مورد از این غذاها آلرژی دارید یا این که بعد از مصرف نخود علائم عکس العمل آلرژیک را تجربه میکنید، حالت خویش را با دکتر در بین بگذارید تا معین خواهد شد چه چیزی برای شما بی‌خطر میباشد.

دلایل جانبی
آکریل آمید یک ادغام شیمیایی میباشد که بعداز پختن در حرارت زیاد می تواند در اشکال خاصی از مواد غذایی تشکیل گردد. مطالعات صورت گرفته روی حیوان‌ها آرم می دهد که آکریل آمید ممکن میباشد سرطان زا باشد، با این وجود سازمان‌های بزرگی مانند انجمن سرطان ایالات متحده، FDA، سازمان بهداشت جهانی و سازمان ایمنی مواد غذایی اروپا نیاز به پژوهش ها بیشتر را تشخیص دادند. مطالعات محصور انجام یافته بر روی بشر نشانه می دهد که اکریل آمید سبب ساخت و ساز شایع‌ترین گونه های سرطان‌ها نخواهد شد. در حالی که غذاهای نشاسته‌ای تنظیم گردیده با آرد نخود ممکن میباشد دربردارنده آکریل آمید باشند، مطالعه‌ای که در سال 2017 منتشر شد آرم اعطا کرد که آرد نخود نسبت به بقیه آردها آکریل آمید کمتری ساخت‌و‌ساز می‌نماید.


برچسب: خرید آرد نخود،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۵:۲۳ توسط:HAMED موضوع: نظرات (0)