مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها .

مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها

شیرینی نخودچی

پیش از استارت به شغل بایستی خرید آرد نخود  تک تک مواد رو مهیا نمائید تا همگی مواد به دمای فضا برسند. آن‌گاه آرد نخودچی رو ۲ تا ۳ درجه الک نمائید تا تماما صاف و یکدست خواهد شد.

۱. برای استارت فعالیت در آغاز
ابتدا
در آغاز
نخست
اذن دهید کره در هوای آزاد یه خرده قابل انعطاف گردد و آن‌گاه با استعمال از همزن برقی یا این که دستی، کره را هم بزنید.

۲. پودر قند یا این که شکر رو داخل کاسه دربردارنده کره بریزید و به بازه زمانی ۵ تا ۶ دقیقه به نیکی ادغام نمایید تا کره و شکر به نیکی با یکدیگر مخلوط شوند.

۳. درین مرحله می بایست آرد نخود چی الک گردیده رو در ۲ تا ۳ مرحله به ادغام کره و شکر اضافه نمایید و در هر مرحله کل مواد رو به نیکی با لیسک ادغام فرمایید تا کم کم وضعیت خمیری و قابل انعطاف پیدا نمایند. بعداز اینکه آرد نخودچی رو کاملا به مواد اضافه کردید، خمیر رو با نوک انگشت پاره ای ورز دهید تا شرایط صاف و یکپارچه پیدا نمایند.

اما بایستی اعتنا داشته باشید که ابدا این خمیر رو با کف دست و به بازه زمانی فرصت زمانبر ورز ندهید. چون ورز دادن خمیر منجر به روغن افتادن آن شود.

۴. درین مرحله می بایست زعفران دم گردیده و هل ساییده گردیده رو به خمیر اضافه نمایید تا شیرینی نخودچی خوش رنگ و بویی داشته باشید. درین مرحله می‌توانید خمیر را از چرخ گوشت رد نمائید تا شرایط قابل انعطاف‌خیس و لطیف تری پیدا نماید.

۵. خمیر مهیا گردیده رو باطن کیسه پلاستیکی قرار بدید و اذن بدید به مقطع ۱۰ تا ۱۲ ساعت در دمای آشپرخانه استراحت نماید.

۶. پس از سپری شد این بازه زمانی فرصت، بایستی در آغاز فر رو پر‌نور کرده و بر روی سکو حرارت ۱۶۰ تا ۱۷۰ سکو سانتی گراد تهیه فرمائید تا فر به خیر و خوبی گرم گردیده و برای پخت شیرینی اماده گردد.

۷. سینی فر رو روغن مالی فرمائید و یک ورق از شیت روغنی رو سینی قرار بدید تا شیرینی‌ها بعداز پخته شدن به راحتی از روی سینی فر غیر وابسته شوند.

۸. خمیر شیرینی نخود چی رو بر روی میز شغل قرار داده و با وردنه خمیر رو به ضخامت یک سانتی متر گشوده نمایید. اکنون با استعمال از پوسته منحصر شیرینی نخودچی و یا این که کاتر‌های خیلی کوچک، خمیر رو برش بزنید و به ترتیب بر روی سینی فر بچینید.

در صورتی پوسته منحصر شیرینی نخود چی در دسترس نداشتید میتونید به اندازه یک فندق، از خمیر جداگانه کرده، به خیر و خوبی در کف دست گرد فرمائید و روی سینی فر بچینید. برای زیباتر شدن این سبک از شیرینی نخودچی میتونید از یک وسیله کوچک و شیار دار، روی خمیر طرح بزنید و یا این که از مهر‌های منحصربه‌فرد شیرینی نخودچی به کارگیری فرمایید.


برچسب: خرید آرد نخود،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۴:۲۹ توسط:HAMED موضوع: نظرات (0)