مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها .

مرجع مقالات انواع آرد و بررسی ویژگی های انها

خواص لاغر کننده آرد نخود

یک کدام از گرفتاری هایی که اکثر اشخاص در کشور‌ایران دارا هستند خرید آرد نخود بحران چاقی میباشد. اضافه وزن علاوه بر اینکه سبب کاهش زیبایی گردیده به صورت دور از شوخی و خطرناکی میتواند سالمی شخص را به خطر بیندازد. یکی راه و روش های لاغری و کاهش وزن، به کار گیری از آرد نخود میباشد. این آرد به جهت نادر کالری بودن قادر است از چاقی و ارتقا وزن دوری کرده و شما‌را به وزن ایده آل تان مجاورت کند.

همینطور از سایر مزایای آرد نخود این میباشد که سبب ساز افرایش شم سیری میگردد و به همین استدلال به صورت ناخودآگاه موجب کاهش اشتها و نادر خوری میشود که‌این مورد موجب پرهیز از ارتقاء وزن شود.

کاهش قند خون
از سایر خاصیت آرد نخود ، کاهش قند خون میباشد. به جهت تحت بودن واحد سنجش کربوهیدرات آرد نخود، بعداز مصرف موادی که از این آرد تنظیم گردیده باشد؛ قند خون ارتقاء نخواهد یافت.

طبق پژوهش ها به کار آمده نانی که کاملا از آرد گندم تنظیم گردیده باشد؛ نسبت به نانی که از مخلوط ارد نخود و گندم ساخته شده میباشد؛ از معیار قند بالاتری برخوردار است.

وجود فیبر
از سایر مزایایی که آرد نخود نسبت به بقیه آردها دارااست؛ وجود فیبر فراوان در آن میباشد. فیبر برای تندستی بسیار اثر گذار بوده و یکی‌از مهم‌ترین خصوصیت های آن، کاهش کلسترول و چربی میباشد. از همین رو عده ای که در گیر چربی خون میباشند؛ می‌توانند از محصولاتی که با آرد نخود تهیه و تنظیم گردیده اند به کار گیری کنند تا چربی خون شان کاهش یابد.

پروتئین زیاد
آرد نخود به جهت پروتئین بالایی که دارااست موجب عضله سازی و معالجه سریع بیماری می‌گردد. همینطور مواد پروتئین دار از گرسنگی زودرس نیز پرهیز کرده و این مسئله منجر پیشگیری از ارتقاء وزن به جهت پرخوری می‌گردد.

برهمین اساس، کمپانی آردینه به کسانی که وجترین می‌باشند؛ مصرف آرد نخود را به شدت پیشنهاد می نماید.

خاصیت پوستی آرد نخود
با خرید آرد نخود می‌توانید از آن برای کارها پوستی مانند تهیه و تنظیم ماسک، سفیدکننده پوست و بقیه کارهایی که موجب شادابی و نشاط پوست می گردد؛ استعمال نمائید.

از جمله می‌توانید آرد نخود را با آب و زردرنگ چوبه ترکیب نمایید. بعد ماسک به دست آمده را به مقطع 30 دقیقه بر روی شکل خویش قرار دهید و در غایت پس از شستشو شما پوستی زیباتر و روشن خواهید داشت.

از سایر خاصیت پوستی آرد نخود می شود به مفاد ذیل اشاره نمود.

ماسکی مطلوب برای پوست های کم آب و چرب
قابل انعطاف کننده پوست
از فی مابین غالب جوش و آکنه
پر‌نور سازی پوست
ترمیم منافذ گشوده پوست
از در بین موفق لک
کاهش موهای زائد تن
پرهیز از ریزش گیسو و تقویت گیسو
و....
کاربرد آرد نخود
آرد نخود در صنعت های مختلفی استعمال می‌شود، ولی بزرگترین صنایعی که از این آرد استعمال میکنند، صنعت شیرینی پزی و آشپزی میباشد. انگیزه این قضیه هم تفاوت عمده این آرد با آرد های دیگر در مقدار مواد نشاسته و مواد پرخاصیت است. شما می‌توانید با خرید آرد نخود از آن در تهیه و تنظیم اشکال کیک، شیرینی، حلوا، نان، کلوچه و ... به کار گیری نمایید.

همینطور در دعوا آشپزی هم می توانید از این آرد تنظیم گونه های غذاها مانند: غذاهای هندی، سوپ، املت، خورش و ... به کار گیری نمایید. ضمنا آرد نخود برای پوست و زیبایی بسیار موءثر میباشد و می‌توانید با تنظیم ماسک آرد نخود از پوست خویش نگهداری فرمایید.


برچسب: خرید آرد نخود،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۹:۰۳ توسط:HAMED موضوع: نظرات (0)